Garantie

Garantia oferita pentru produsele noastre este de 6 luni – 3 ani, în functie de model. Ea se refera la defectele de fabricatie şi se aplica în cazul respectarii conditiilor de utilizare, transport, depozitare şi intretinere.

ALEGEREA PRODUSULUI. UTILIZARE. INTRETINERE, TRANSPORT şi DEPOZITARE

Pentru a beneficia pe deplin de un echipament în condiţii maxime de confort, este bine să vă gândiţi în primul rând la criteriile de alegere a acestuia. De asemenea, pentru a preveni uzura accentuată sau apariţia unor defecte, este necesar să procedaţi corect în cazul utilizării, transportului, întreţinerii şi depozitării.

Recomandări generale:

- Când vă alegeţi echipamentul, în special cel de munte, este bine să vă cunoaşteţi bine posibilitaţile fizice şi limita de rezistenţă, precum şi condiţiile în care îl veţi utiliza. De exemplu, nu veţi cumpăra un rucsac cu spatele foarte înalt dacă sunteţi mici de statură şi nu veţi alege un sac de dormit de vară dacă ştiţi că sunteţi excesiv de friguroşi sau că veţi dormi afară, în cort, la temperaturi negative.

- Urmaţi întotdeauna instrucţiunile de întreţinere de pe eticheta interioară.

- Nu înlăturaţi eticheta de întreţinere de pe produs pentru că veţi avea mereu nevoie să apelaţi la informaţiile pe care vi le oferă.

- Etichetele de compoziţie oferă informaţii despre materialele care intră la alcătuirea produsului. La alegerea echipamentului, este bine să cunoasteţi dacă aveţi vreo alergie la vreunul dintre materiale.

- Nu aduceţi modificări intenţionate produsului (ex: perforare, detaşări de părţi componente) deoarece îi afectaţi calităţile şi puteţi pierde garanţia.

- ţineţi cont că materialele, chiar şi cele peliculizate şi cu tratament Teflon, nu sunt perfect impermeabile. Trebuie să vă luaţi toate măsurile de siguranţă că apa nu pătrunde în spaţiile pe care le doriţi perfect uscate.

- pe cât posibil, evitaţi expunerea prelungită la soare, căldură excesivă, îngheţ şi apă. Aceşti factori pot deteriora calităţile materialelor şi accelerează îmbătrânirea acestora.

- după utilizare sau după spălare, uscarea echipamentului se face lent, departe de sursele directe de căldură (sobă, aragaz, calorifer)

- atât la utilizare, cât şi la transport şi depozitare, trebuie să feriţi echipamentul de obiectele ude, fierbinţi, abrazive, corozive sau murdare.

- atenţie la manipulare (să nu fie apucate de părţi componente care se pot rupe sau desprinde)

- dacă vă transportaţi echipamentul laolaltă cu obiecte similare ale altor persoane, asiguraţi-vă că vi-l puteţi indentifica la sfârşitul călătoriei.

- obiectele pereche (mănuşi, parazăpezi) se transportă şi se depozitează prinse între ele, pentru a nu se pierde unul de celălalt.

- când îl depozitaţi, asiguraţi-vă că echipamentul este perfect uscat.

- nu depozitaţi comprimat (comprimarea poate duce la degradarea peliculelor şi a straturilor componente moi: spume poliuretanice, pluşuri, holofibră etc.)

RUCSACUL

Alegerea rucsacului. Criterii.

- după categoria de utilizare (accesorizări)

- după frecvenţa utilizării: ocazional-mediu-intensiv (preţ, materiale)

- după volumul obiectelor de transportat: mic-mediu-mare

- după înălţimea utilizatorului (înălţimea spatelui rucsacului)

- după gradul de antrenament: posibilitatea fizică reală de a îl purta încărcat şi echipat.

Utilizarea rucsacului

- reglajele în funcţie de dimensiunile utilizatorului [desen]

- dispunerea obiectelor în interior [desen]

Sfaturi în utilizare:

- Pentru expeditii şi ture alpine se transportă obiecte strict necesare

- Dispunerea obiectelor în interior nu trebuie sa ducă la modificarea formei ergonomice a spatelui (modificarea formei “S” a tijelor verticale)

- Obiectele contondente din interior nu trebuie să intre în contact direct cu spatele rucsacului (în special în cazul rucsacilor care nu sunt prevăzuţi cu placă PEID)

- Rucsacul se încarcă echilibrat stânga-dreapta. Atenţie atât la obiectele din interior cât şi la cele ataşate la exteriorul rucsacului

- La încarcare, trebuie evitată apariţia golurilor, pentru că acestea duc la formarea de cute ale materialului (reţinerea apei la exterior) şi permit deplasarea nedorită a echipamentului în interior.

- Piesele de echipament şi accesoriile ataşate pe rucsac trebuie fixate cât mai strâns, pentru a nu balansa şi pentru a păstra încărcătura cât mai compactă.

- Deşi rucsacii sunt făcuţi din materiale peliculizate şi cu tratament Teflon, ei nu sunt perfect impermeabili. Zonele de îmbinare a pieselor de material, unele fermoare, punctele de coasere, punctele de broderie sunt zone prin care, în timp, apa poate pătrunde în interior. De aceea se recomandă utilizarea unei pelerine (huse) de rucsac sau a unui model de pelerina de ploaie (poncho) care, prin decalarea capselor, poate acoperi în acelaşi timp şi utilizatorul şi rucsacul.

- Pentru şi mai multă siguranţă, este recomandat să protejati suplimentar (în pungă de plastic) obiectele pe care sub nicio formă nu le doriţi ude: sacul de dormit şi hainele.

- Substanţele inflamabile (spirt, gaz, benzină) se dispun la interior, în recipienţi speciali, ferite de acţiunea directă a razelor solare

- Spatele rucsacului, pentru că intră în contact cu corpul, a fost special realizat dintr-un material mai moale şi care permite aerisirea – Airtex sau 3D-mesh. Acest material este mai sensibil şi trebuie, pe cât posibil, protejat. Evitaţi folosirea unor haine din materiale abrazive sau cu elemente de tip “arici” în zonele de contact cu corpul. Nu sunt recomandate însă nici hainele din materiale foarte delicate pentru că se pot uza prematur în zonele de contact. Aşadar se recomandă îmbrăcăminte dintr-un material cât mai apropiat ca rezistenţă de materialele de pe spatele rucsacului.

- Contactul direct al rucsacului cu pielea, ore întregi, poate deveni stânjenitor. Imbrăcămintea trebuie să joace rolul de strat protector între rucsac şi corp şi de aceea nu se recomandă utilizarea hainelor fără mâneci sau prea scurte în talie.

- Bretelele şi mai ales centura, sunt zone prin care rucsacul presează asupra corpului. Pentru a nu suferi de disconfort, este necesar să alegeţi haine fără capse, catarame sau fermoare cu cursori mari care pot fi prinse între corp şi rucsac.

- Rucsacii se poartă pe ambele bretele. La rucsacii medii şi mari este obligatorie şi utilizarea centurii.

- La schimbarea utilizatorului, este obligatorie reajustarea spatelui rucsacului.

Transportul rucsacului

De multe ori, de acasă şi până în locul unde ni-l punem în spate, rucsacul trebuie dus cu mijloace de transport (masină, remorcă, tren) în condiţii care nu sunt întotdeauna 100% cunoscute. Pentru a evita deteriorarea lui la transport, în afară de condiţiile prezentate la începutul capitolului, este bine sa ţineţi cont de câteva reguli suplimentare:

- Dacă ştiţi că nu există riscul ca acestea să se piardă, detaşaţi echipamentul şi accesoriile fixate la exterior. În acest fel evitaţi solicitarea inutilă a sistemelor de prindere.

- Închideţi toate cataramele (în special tridentul de pe centură) şi ajustaţi compresiile şi şnururile.

- Pentru a proteja suplimentar rucsacul, se recomandă folosirea unei pelerine (huse) de rucsac.

Depozitarea rucsacului

Se întâmplă ca rucsacul să nu fie utilizat perioade mai lungi de timp. Întrucâit doriţi ca la următoarea folosire să beneficiaţi de el în condiţiile în care l-aţi lăsat, trebuie să acordaţi atenţie zonelor care pot suferi deteriorări la depozitare. Urmaţi recomandările prezentate la începutul capitolului.

O atenţie deosebită trebuie să acordaţi formei ergonomice a spatelui. Rucsacul se va depozita astfel încât să nu i se modifice forma de “S” a tijelor verticale.

Intreţinerea rucsacului

Curăţarea rucsacului se va face urmărind instrucţiunile de pe eticheta interioară nedetaşabilă.

La spălare: La modelele care permit, se detaşează centura, bretelele, placa de plastic şi tijele metalice.

- Ţesătura de pe spate (3D-mesh sau Airtex) şi interiorul rucsacului se spală uşor cu o cârpă moale. Nu insistaţi pe dosul materialelor peliculizate.

- Restul rucsacului (pe exterior) poate fi frecat cu un burete sau cu o perie moale (din păr).

- După uscarea totală, rucsacul se reasamblează, urmărind cu atenţie toate reperele de trecere ale elementelor detaşate iniţial: tije metalice, placa de plastic, bretelele şi centura.

SACUL DE DORMIT

Alegerea sacului de dormit. Criterii

- dupa temperatura la care se estimeaza ca va fi folosit

- dupa inaltimea utilizatorului (S / M)

- dupa dimensiunile la comprimare (spatiul ocupat în rucsac)

Utilizarea sacului de dormit

- sacul de dormit se scoate din sacul de transport/compresie cu circa o jumatate de ora inainte sa il folositi, pentru a avea timp umplutura sa se decomprime, insa daca este umezeaza se scoate din sacul de transport/compresie chiar inainte de a fi utilizat (pentru a nu avea timp sa se umezeasca).

- Daca alegeti sa dormiti în cort sau în refugiu, trebuie sa asezati sacul de dormit pe un izopren (salteluta). Astfel creste confortul termic şi evitati umezirea sacului.

- Daca este frig, fermoarul se inchide integral, se ajusteaza gluga şi se stringe sistemul suplimentar de protectie termica (neck-collar); daca este cald, fermoarul se poate deschide integral sau doar la capete.

- Pentru unele modele exista posibilitatea de cuplare a doi saci cu ajutorul fermoarului, indiferent de masura. în conditii de frig, se recomanda utilizarea individuala.

- Atentie: Chiar şi cu acelasi sac de dormit puteti resimti diferit frigul în functie de gradul de oboseala, alimentatie, starea de sanatate şi antrenament.

- Se recomanda utilizarea unor haine moi, de grosime medie, respirabile (gen fleece). Acestea trebuie sa fie intotdeauna uscate.

Transportul sacului de dormit

- Sacul de dormit se vinde la magazin în sac de transport sau în sac de compresie. Este recomandat sa alegeti unul prevazut cu sac de compresie, pentru a il putea micsora cât mai mult, mai ales ca, cel mai adesea, sacul de dormit se transporta în rucsac, unde spatiul este limitat.

- Rucsacii de volum mare au la partea inferioara un compartiment special pentru sacul de dormit, cu acces separat.

- Indiferent de pozitia în rucsac, sacul de dormit trebuie transportat cât mai comprimat şi protejat bine la apa (preferabil în punga de plastic). Suplimentar se pot folosi accesorii care protejeaza intreg rucsacul: pelerina (husa) de rucsac sau pelerina de ploaie (poncho) cu posibilitate de utilizare şi peste rucsac.

Depozitarea sacului de dormit

Se intimpla ca sacul de dormit sa nu fie utilizat perioade mai lungi de timp. Intrucit doriti ca la urmatoarea folosire sa beneficiati de el în conditiile în care l-ati lasat, trebuie sa acordati atentie zonelor care pot suferi deteriorari la depozitare. Urmati recomandarile prezentate la inceputul capitolului şi tineti cont de sugestiile de mai jos:

- sacul de dormit se scoate din sacul de transport / compresie imediat la intoarcerea acasa.

- se depoziteaza fie cât mai larg pe umeras, prins cu capul în jos de “urechile” de bentita de la picioare, fie în sac special de depozitare (din plasa). în niciun caz nu se depoziteaza comprimat pentru ca i se afecteaza grav şi iremediabil grosimea umpluturii, fie ea puf sau holofibra.

- sacul de transport / compresie se pastreaza alaturi, pentru a nu il rataci de sacul de dormit.

Intretinerea sacului de dormit

- urmati recomandarile de pe eticheta produsului (eticheta sacului de dormit şi cea a sacului de transport / compresie) şi sugestiile de la inceputul acestui capitol.

- sacul de dormit se poate spala şi cu sampon special, în conditiile specificate pe eticheta de intretinere

PARAZAPEZILE

Alegerea parazapezilor. Criterii

- dupa sezon (permeabile sau impremeabile, lungi sau scurte)

- dupa masura (M, L sau XL)

- dupa tipul de ghetata/bocanc şi duritatea talpii (fixe sau cu elastic, respectiv cu curea sau cu cablu): Se recomanda parazapezile fixe pentru bocancii de iarna şi claparii de tura. Pentru ghete sa recomanda parazapezile cu elastic la mijloc şi la partea inferioara. în functie de duritatea talpii, se aleg parazapezi cu cablu (talpa dura) sau cu curea (talpa mai moale). Spre deosebire de cele cu chinga, aceste doua sisteme au avantajul ca nu permit aglomerarea zapezii sub talpa.

Utilizarea parazapezilor

- Se inchid fermoarul longitudinal şi capsele sau, dupa caz, se inchide banda-arici. Se inchid pe sub talpa, se fixeaza cirligul frontal pe sireturile ghetei / bocancului şi se ajusteaza diametrul superior al parazapezii.

- La parazapezile cu cablu, inainte de fixarea pe sub talpa, se flexeaza cu mina cablul dupa canturile talpii în unghi drept, la latimea talpii.

- în timpul utilizarii, este posibil ca materialele sa sufere unele modificari din cauza umezelii, caz în care se reajusteaza reglajele.

Transportul şi depozitarea parazapezilor

Nu necesita conditii speciale, fiind suficiente cele enumerate în introducerea acestui capitol.

- Nu uitati sa le transportati şi sa le depozitati pereche (prinse laolalta), pentru a nu le pierde una de alta.

DECLARATIA DE CONFORMITATE

Noi, S.C. OUTDOOR PROJECT IMPEX S.R.L., cu sediul în Str. Chopin Frederic 46, sector 2, 020246 Bucureşti, cu Certificat de înregistrare nr J40/2174/2000, asigurăm, garantăm şi declarăm pe propria răspundere, conform prevederilor art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 1022/2002 privind regimul produselor şi serviciilor care pot pune în pericol viaţa, sănătatea, securitatea muncii şi protecţia mediului, că produsele Solitaire şi Antech nu pun în pericol viaţa, sănătatea, securitatea muncii, nu produc un impact negativ asupra mediului şi sunt în conformitate cu specificatiile interne Outdoor Project.

DESPRE GARANTIA PENTRU MANOPERA în CONDITII CORECTE DE UTILIZARE, INTRETINERE, TRANSPORT şi DEPOZITARE

Garantia oferita pentru produsele noastre este de 6 luni – 3 ani, în functie de model. Ea se refera la defectele de fabricatie şi se aplica în cazul respectarii conditiilor de utilizare, transport, depozitare şi intretinere enumerate mai sus şi a respectarii intocmai a instructiunilor care au insotit produsul la achizitionare.

TALONUL DE GARANTIE

- Talonul de garantie este un document care insoteste produsul la achizitonare şi prin care firma producatoare, prin intermediul magazinului vinzator, isi asuma obligatia de a repara sau inlocui un produs cu defect de fabricatie, în conditiile mai sus mentionate, daca acest produs nu a depasit termenul garantat de producator.

- La achizitionare, trebuie sa va asigurati ca talonul de garantie a fost completat de catre vinzator cu urmatoarele informatii: data achizitionarii, numele magazinului şi stampila unitatii.

NOTA DE CONSTATARE

- Nota de constatare este documentul (formular) pe care clientul care reclama un defect de orice natura trebuie sa il intocmeasca pentru a beneficia de expertiza la produsul în cauza, indiferent daca produsul se afla în garantie sau nu.

- Nota de constare poate folosi şi doar ca modalitate de comunicare a unor aspecte referitoare la un produs, pe care un client doreste sa le prezinte producatorului (opinii, sugestii)

- Nota de constatare se depune la magazinul de la care a fost achizitionat produsul sau, daca din motive obiective acest lucru nu este posibil, se va transmite direct producatorului prin e-mail, fax sau scrisoare recomandata sau insotind produsul cu defect reclamat.

- în cazul returnării produsului, nota de constatare se completeaza în doua exemplare (fotocopie sau indigo), un exemplar pentru client şi unul pentru producator, avind în aceasta situatie şi rol de de bon de predare/primire de bunuri returnate către magazin / producator.

 

 

 

PREDAREA şi PRIMIREA PRODUSULUI

Predarea şi primirea produsului în garantie

Produsul în garantie este un produs la care se reclama un defect aparut în timpul perioadei de garantie specificate în Talonul de Garantie şi care este predat pentru expertiza inaintea expirarii acestui termen.

Acte insotitoare:

- talonul de garantie

- nota de constatare

Procedura: Produsul cu defect se preda magazinului de la care a fost achizitionat, impreuna cu talonul de garantie care l-a insotit la cumparare.

Nota de constatare se pune de catre magazin la dispozitia clientului, care il completeaza în doua exemplare. Un exemplar semnat şi stampilat de magazin revine clientului, ca dovada a inminarii produsului.

Magazinul se obliga sa trimita producatorului produsul reclamat, impreuna cu actele insotitoare.

Producatorul isi rezerva dreptul de a contacta personal clientul pentru a obtine mai multe informatii şi pentru a ii comunica rezultatul expertizei sau posibilele probleme aparute în rezolvarea situatiei.

Dupa realizarea expertizei la producator şi eventuala reparare sau inlocuire a produsului, clientul va fi informat de catre magazin asupra datei la care il poate ridica de la unitatea la care l-a predat şi asupra conditiilor de ridicare.

Predarea şi primirea produsului post-garantie

Se refera la un produs la care se reclama un defect aparut dupa expirarea perioadei de garantie specificate în Talonul de Garantie sau care este predat pentru expertiza dupa expirarea acestui termen.

Acte insotitoare:

- nota de constatare

Procedura: Clientul contacteaza direct producatorul impreuna cu care convine asupra modalitatii de predare a produsului cu defect precum şi a modalitatii de transmitere a notei de constatare.

Atentie: Nu trimiteti produsul la adresa fabricii inainte sa fi contactat producatorul!

Producatorul isi rezerva dreptul de a contacta personal clientul pentru a obtine mai multe informatii şi pentru a ii comunica rezultatul expertizei sau posibilele probleme aparute în rezolvarea situatiei.

Dupa realizarea expertizei la producator şi eventuala reparare sau inlocuire a produsului, clientul va fi informat de catre producator asupra datei la care care ii poate fi livrat şi asupra conditiilor de ridicare.

EXPERTIZA. RASPUNSUL LA NOTA DE CONSTATARE

Procedura: Producatorul, prin mijloace specifice, analizeaza starea produsului şi intocmeste procesul verbal de expertiza. Se tine cont atit de nota de constatare şi de eventualele informatii oferite ulterior predarii de catre client, cât şi de rezultatul investigatiilor proprii: daca produsul se afla sau nu în perioada de garantie, daca defectul reclamat este acoperit de garantie, adica daca este un defect de productie sau a rezultat în urma utilizarii necorespunzatoare, daca produsului i s-au adus modificari intentionate, daca a fost corect intretinut etc.

De asemenea, producatorul va nota toate celelalte defecte pe care le observa, chiar nereclamate de client.

La final, producatorul va intocmi raspunsul la nota de constatare care, pornind de la nota de constatare completata de catre client, contine atit rezultatele expertizei cât şi descrierea completa a operatiunii de reparare, daca aceasta s-a efectuat.

DESPRE SERVICE în GARANTIE

Daca defectul este acoperit de garantie, producatorul va proceda la repararea produsului, daca se poate, sau il va inlocui cu unul nou, apoi va contacta magazinul de la care l-a receptionat, în vederea informarii clientului asupra datei la care isi poate ridica produsul. în acest caz, transportul se realizeaza pe cheltuiala producatorului sau a magazinului, în functie de intelegerea dintre acestia.

Acte insotitoare:

- raspunsul la nota de constatare

- talonul de garantie (returnarea)

DESPRE SERVICE POST-GARANTIE şi în AFARA GARANTIEI

Daca defectul nu este acoperit de garantie, producatorul va contacta direct clientul pentru a conveni asupra modului de rezolvare a problemelor constate cât şi pentru stabilirea modalităţii de efectuare a serviciilor solicitate. în acest caz, atit repararea produsului cât şi transportul acestuia se realizeaza pe cheltuiala clientului.

Acte insotitoare:

- raspunsul la nota de constatare

- documente fiscale